Boszorkányfőzetek kisboltja

A város lakói sorban állnak a boltod előtt – mindenkinek más-más elixírre van szüksége. Keverd ki a legjobb varázsitalokat különleges növényekből, sóból és koromból, töltsd meg üvegcséid tetrisz alakú hozzávalókkal, és szolgáld ki a vásárlóidat, mielőtt a rivális boszorkánytanoncok elhappolják őket!
Légy te a város legsikeresebb elixírárusa!

A Boszorkányfőzetek kisboltja egy könnyen tanulható, három fordulós társasjáték, ahol a játékosok üvegcsékbe pakolnak tetrisz-szerű hozzávalókat, hogy elkészüljön a megfelelő színű elixír, majd igyekeznek kiszolgálni a különféle igényekkel érkező vásárlókat.

A szabályrendszere egyszerű, ezért kifejezetten ajánlott kisebb gyerekeknek is – gyorsan bele lehet jönni a színkeverés logikájába és az üvegek kitöltésébe. Ugyanakkor a tetrisz-jellegű ügyességi puzzle és a vásárlókért folyó versenyhelyzet olyan plusz izgalmat ad, ami a felnőtt játékosok számára is élvezetes és stratégiai kihívás.

A játék ötvözi a puzzlezést, a piaci interakciót és az engine building elemeket (munkások toborzása és fejlesztése), mindezt egy könnyen átélhető, varázslatos boszorkányos tematikában.

A végén a legtöbb pénzt összegyűjtő játékos nyeri el a címet: ő lesz a város legjobb elixírboltosa.

(a galéria letöltésoptimalizálás miatt csak oldalfrissítés után jelenik meg)

  • Könnyen tanulható szabályrendszer: a színkeverés és a játékmenet logikája egyszerű, ezért gyerekek is gyorsan megértik.
  • Kettős élmény: a puzzle és a versenyhelyzet miatt a játék a gyerekeknek szórakoztató, a felnőtteknek pedig stratégiai kihívás.
  • Egyedi tetrisz-mechanika: a hozzávalók változatos formáit ügyesen kell beilleszteni az üvegcsékbe, divatos téma.
  • Interaktív piacfázis: a vásárlókért való versengés közvetlen játékosinterakciót teremt.
  • Hangulatos téma: a boszorkányos világ és az elixírfőzés szervesen összekapcsolódik a mechanikákkal.

Adatok

FejlesztőSzauer István
Grafika (prototípus)AI
Kiadó
Megjelenés

Fejlesztői megjegyzés

Ezt a játékot azért alkottam meg, mert régóta vágytam egy tetrisz-mechanikára épülő társasra. Korábban készítettem egy herbalista témájú táblás játékot, de azt nem tartottam elég erősnek ahhoz, hogy bekerüljön a portfóliómba – viszont a téma nyitva maradt, és szerettem volna méltó formában visszahozni.

A színes növényekkel való főzés adta magát: a színkeverés egyszerre játékos és edukatív, ami a gyerekeknek élményt és tanulási lehetőséget nyújt. Ehhez társul a pénzmenedzsment, ami a felnőtteknek stratégiai kihívást ad, a gyerekeknek pedig szintén tanulságos. Így természetes volt, hogy a játékot gyerekek számára is elérhetővé tegyem, megfelelő grafikai világgal.

A mostani prototípus kétféle arculati stílust vonultat fel: egyrészt fotorealisztikus ábrázolást (üvegcsék, elixírek – bemutatva a varázslat megfoghatóságát), másrészt vízfestékes, gyerekkönyv-illusztráció jellegű karaktereket (ami barátságos hangulatot ad a játéknak). Ez szándékos, mert szerettem volna megmutatni, hogyan hat különböző grafikai megközelítés a játék hangulatára, hogy a kiadó tisztábban lássa a lehetőségeket.

Kiadási aspektus

Olyan kiadót keresek, aki erős a gyerekjátékok piacán, mert a tematika, a mechanikai mélység és a grafikai világ is ebbe az irányba mutat. A boszorkányos–elixíres téma önmagában is közkedvelt, gyerekek és felnőttek számára egyaránt vonzó, kortól és nemtől függetlenül. Egy kedves, szerethető illusztrációval a játék könnyen megfogja a gyerekeket, miközben a felnőttek számára is tartogat izgalmas döntéseket.