Kígyólétra 2.0

A Kígyólétra (Snake and Ladders) egy klasszikus társasjáték, amelyet szerte a világon ismernek és játszanak. A játék célja a táblán való előrehaladás, miközben megpróbálod elkerülni a kígyókat, amelyek visszavezetnek a táblán lefelé, és megpróbálod kihasználni az álljakat vagy létrákat, amelyek segítenek előrejutni. Ez a játék „szitokszó” a gamerek világában: a játék mintaképe lett a „legegyszerűbb” játékoknak. Vajon meg lehet pörgetni a szabályait úgy, hogy komolyabb játék legyen belőle? Kiderül.

Ebben a játékban az alapszabályok a Kígyólétra játékkal megegyeznek… viszont nincs kígyó vagy létra a táblán. Ezeket a játék során mi helyezzük el az akciókártyák segítségével. Az a célunk, hogy nem egyedi bábunk érje el elsőként a célt, mivel nincs „saját” bábunk. Kollektíven mozgatjuk a bábukat, és bárki bármelyik bábut mozgathatja. A játék kezdetén kapunk egy célkártyát, amely meghatározza, hogy melyik bábnak milyen sorrendben kell beérkeznie: a feladatunk minél több célt elérni ebből a listából.

Ez a játék nem csupán a klasszikus dobok-lépek mechanikáját követi, hanem fordítva: előre megadjuk, hány lépést teszünk majd, és csak utána dobunk. Ha nem sikerül a célzott számot eltalálni, és nem használhatunk számkártyákat a módosításához, akkor a bábu visszalép. Ez taktikai lehetőséget kínál arra, hogy visszahúzzuk a nem megfelelő bábut, és deduktív módon rájöjjünk, mi lehet a többi játékos célja.

(a galéria letöltésoptimalizálás miatt csak oldalfrissítés után jelenik meg)

  • Következő szintre lépés: a tapasztalatlan játékosoknak is lehetőséget kell adniük a fejlődésre és a tanulásra!
  • Stratégiai mélység: az új szabályoknak stratégiai mélységet biztosítanak egy régi közkedvelt játékhoz.
  • Variabilitás: a változó elemek, kártyarendszer gondoskodik róla, hogy a játék újrajátszhatósága nőjjön.
  • Ismert téma: ismert játék a komfortzóna kényelmes elhagyásának céljára.

Adatok

FejlesztőSzauer István
Grafika (prototípus)AI
Kiadó
Megjelenés

Fejlesztői megjegyzés

A tervezés fő célja pontosan az volt, amit a bemutatóban részleteztem: az eredeti kígyólétra szabályok átalakítása oly módon, hogy magával ragadja a tapasztalt játékosokat, ugyanakkor egy következő lépcsőt kínáljon azoknak, akik még csak most ismerkednek a játékok világával. A jól ismert játékterület és a változó szabályok ötvözése áll a tervezés középpontjában.

Kiadási aspektus

Lepjük meg a piacot egy fordulattal. 😉