Cosa Nostra – Sárvár projekt

„Cosa Nostra” egy izgalmas kártyajáték, ahol a játékosok maffiózóként vesznek részt, hogy megszerezzék Sárvár híres turisztikai célpontjait. A feladatuk az, hogy ledominálják az alkohol, fegyver, drog, dohány és piszkospénz piacokat, válogatva közös kockakészletből. A kihívás abban áll, hogy a kockák dobása során összehozzák a kártyákon szereplő célszámot, figyelembe véve a kockák értékét és színét. A kártyákon lévő helyszínek nem csak a játékmenetet befolyásolják, hanem a valóságban is remek turisztikai célpontok, így a játékosok a győzelem után ezeket személyesen is felfedezhetik. A játék a sárvári apartman számára készült, és nem csak szórakoztató, hanem interaktív és informatív élményt is nyújt a résztvevőknek. A helyszínek remek turisztikai célpontok is, így egy jó kártyázás után akár fel is kereshetik őket a valós életben is.

A játék könnyen érthető szabályokkal rendelkezik: a játékosoknak lehetőségük van újradobni 5 kockát, majd választhatnak, hogy elvegyenek egyet és a kártyájukra tegyék, vagy húzzanak egy új kártyát. Az összpontszám kiszámításához szükség van némi matekra a 20-as számkörben, azonban a szerencse és taktika meghatározza, ki éri el a legtöbb pontot. Emellett minden játékosnak titkos célja is van: a Don kérése, amely további fontos győzelmi pontokat nyújt a játék végén.

(a galéria letöltésoptimalizálás miatt csak oldalfrissítés után jelenik meg)

  • dupla téma: a maffiózók izgalmas világa és Sárvár turisztikai célpontjainak kombinálása érdekes fűszere a kártyajáték világának
  • a kártyákon lévő helyek nemcsak játékelemek, hanem valós információkat is tartalmaznak, ami további érdekességet ad a játéknak és lehetőséget teremt a valóság és játék összekapcsolására
  • a Don kérése elem egy könnyen érthető, taktikai mélységet teremtő elem
  • könnyen válhat a játék iskolai oktatójátékká, hiszen kitűnően lehet vele 1-2. osztályban a matematikai műveleteket gyakorolni
  • bármilyen tematika ráhúzható a mechanikára
  • a közös kockakészlet csökkenti a randomfaktort, interakciót csempészve ezzel a játékba

Adatok

FejlesztőSzauer István
Grafika (prototípus)Szauer István
Kiadó
Megjelenés

Fejlesztői megjegyzés

A játékfejlesztés során a megrendelő elvárásait elsődlegesen szem előtt tartottam: célunk az volt, hogy a játék ne csak szórakoztató legyen, hanem magában hordozza az informativitás és a magas interaktivitás elemeit. A szándék az volt, hogy a játék ne csupán egy egyszerű kártyajáték legyen, hanem emelkedjen egy valós turisztikai ajánló szintjére is, kiemelve ezzel a környék turisztikai vonzerőit. Figyelembe kellett vennünk, hogy a célcsoport, a turisták valószínűleg nem rendelkeznek széleskörű társasjátékos tapasztalattal, ezért olyan szabályokat kellett kialakítanunk, amelyek könnyen érthetők és befogadhatók számukra, anélkül, hogy kiemelten komoly játékosismereteket igényelnének. A megrendelő apartmanjának karaktere szorosan kapcsolódik a Keresztapa című filmhez és a maffiózók világához, így a játék tematikája ennek megfelelően kellett, hogy illeszkedjen. Így sikerült három teljesen különböző nézőpontot egyesítenem egy játékban.

Kiadási aspektus

A játék, bár egy konkrét apartman számára készült megrendelésre, jelenleg csak egy példányban létezik, és piaci megjelenése még várat magára. Ennek ellenére a játék mechanikája rendkívül alkalmazkodóképes, és potenciális kiadók számára is vonzó lehet. A mechanika könnyen alkalmazható más tematikákkal is, így könnyedén átalakítható egy oktatást támogató, turisztikai célokat szolgáló játékká, de gyakorlatilag bármivé.