Peregria földje egy elvarázsolt mesevilág, amelyben megtalálható minden, ami egy sztereotipikus meséhez kell, a hétmérföldes csizmától a jótündéren át a beszélő egerekig. Különösen fontos a mese négy főszereplője: a kardforgató Inasfiú, a Harcoslány, a Sötét Varázsló és a Gonosz Királynő. A játékosok az ő segítségükkel alkotnak meg egy mesét három felvonásban: az győz, aki a legtöbb pontot szerzi fordulatok és ármányok kijátszásából a mese végére.

2-4 játékos játszhatja ezt a versengő „mese menedzser” játékot, amelyben a négy főszereplőt bárki irányíthatja. A gonoszokkal ármányokat lehet a térkép területeire helyezni, melyek a felvonások végén pontot adnak a tulajdonosuknak; a jók pedig megoldhatják ezeket az ármányokat, ezáltal bezsebelve a jutalmat és elzárva a gonoszok pontcsapját. Az akciókért az adott karakterek és az éppen őket irányító játékosok is kapnak pontot, és plusz pontért lehet is fogadni a játék során, hogy egy jó vagy egy gonosz végez majd az élen.
A jók fejleszthetik ármánymegoldó képességeiket, a gonoszok csapdákkal és katonákkal nehezíthetik ármányaik levételét, és mindkét oldal képviselőihez adhatók segítők és mágikus tárgyak. Minden akció cselekménypontba kerül, úgyhogy a játékosoknak meg kell fontolniuk, mire költik a felvonáshoz tartozó korlátozott keretüket.
A Peregriához három haladó modul készült, melyek együtt és külön-külön is játszatók: a Befejezések modulban a játékosok 4 lehetséges befejezéskártyát húznak, és a játék végén ebből kettőt pontra válthatnak, ha teljesültek; a Végső összecsapás modulban titkos összecsapáskártyákkal lehet befolyásolni a játék végén a jó és gonosz küzdelmét; a Vándor kalandjai modul pedig behoz egy ötödik főszereplőt, a semleges Vándort, aki lehelyezni és megoldani is képes ármányokat, ám cselekedetei befolyásolják a pozícióját a jó-gonosz skálán. Ha az egyik oldal felé nagyon elhúz a játék során, akkor végleg elköteleződik az adott oldal mellett – talán még a végső összecsapásban is képviselheti csapatát.
Galéria
(a galéria letöltésoptimalizálás miatt csak oldalfrissítés után jelenik meg)
Erősségek
- a játékos egyaránt kiélheti a hős és a gonoszkodó énjét, akár egy játékon belül is
- mindenki által azonosulható tündérmesés tematika
- a sokféle ármány, fordulat, segítő és varázstárgy változatossága növeli az újrajátszhatóságot
- a kiegészítő modulok skálázhatóvá teszik a játék összetettségét
- a közösen irányított karakterek miatt végig magas az interakció

Adatok
Fejlesztő | Lajtai-Szabó Gergely |
Grafika (prototípus) | Lajtai-Szabó Gergely |
Kiadó | – |
Megjelenés | – |
Fejlesztői megjegyzés
Én az a fajta játéktervező vagyok, aki szeret egy játékhoz világot építeni és egy történetet elmesélni. A Peregria ennek a mentalitásnak a mintapéldája: bár ez elsősorban egy taktikai játék, ha valaki a játék hevében figyel az egyes történetkártyákra, eseményekre, akkor gyakorlatilag egy történet születhet meg a fejében minden játék alkalmával. Már most van három kiegészítő modulja, de úgy gondolom, ez a tematika még rengetegféleképpen bővíthető lehet.