Az 1400-as években járunk: legenda kering Poszeidón szigonyáról, ami egy elsüllyedt templomban várja, hogy valaki megszerezze, és ezáltal uralja a világ tengereit. Ehhez azonban három különleges tárgyra van szükség: a templomhoz vezető térképre, a templom útvesztőiben navigáló iránytűre, és a szigony kamráját nyitó elátkozott kulcsra.

A Szigonyban két játékos próbálja meg megszerezni ezt a három tárgyat zsoldoskártyák kijátszásával – amik közt akadnak kalózok, brit katonák, aztékok és élőhalottak. Ezeket a játékosok egy 15 lapból álló pakliból draftolják, majd egyesével kijátsszák őket, minden kijátszáskor felhasználva azok egyik választott képességét a 2+1 közül. Mindhárom tárgyat más módszerrel lehet megszerezni: az iránytűt ellopni lehet egymástól, a kulcsért ki kell iktatni az előző tulajdonos egyik zsoldosát, a térkép pedig minden forduló végén a legtöbb aranyat összegyűjtő játékoshoz vándorol.
Ha valaki mindhárom tárgyat birtokolja egy forduló végén, azonnal nyert. Ha ez a negyedik (hosszú játék esetén hatodik) forduló végéig nem történik meg, a legtöbb tárgyat birtokló játékos nyer.
22 zsoldoskártya, 3 tárgyjelölő (melyekből kirakható Poszeidón szigonya), egy kezdőjátékos jelölő, valamint pont- és arany-tokenek szükségesek a játékhoz.
Galéria
(a galéria letöltésoptimalizálás miatt csak oldalfrissítés után jelenik meg)
Erősségek
- rövid (10-20 perc alatt lejátszható)
- variálható pakli az újrajátszhatóság kedvéért
- van potenciál a kártyák későbbi bővítésében
- a hosszabbra nyúlt menetek is az utolsó pillanatig izgalmasak, bármikor meg lehet fordítani a játék állását

Adatok
Fejlesztő | Lajtai-Szabó Gergely |
Grafika (prototípus) | Lajtai-Szabó Gergely |
Kiadó | – |
Megjelenés | – |
Fejlesztői megjegyzés
Annak idején pályázatot hirdettek az Időfutár ifjúsági rádiójáték kártyajáték adaptációjára, melyen magam is indultam, és a zsűri különdíjjal jutalmazta a koncepciómat (a fődíjat egyébként Szauer István kollégám hozta el, az ő változata kiadásra is került). Úgy gondoltam a visszajelzés alapján, az alapmechanikát érdemes megtartani, és másik világba átültetni: így került át a budapesti hetedikesek hajszája egy kalózos környezetbe, ahol a titokzatos körző helyett Poszeidón szigonyáért megy a versengés. Ez a játék született belőle.