Elképzelted már, hogy egy szürke, ködös napon nem otthon, hanem egy elmegyógyintézetben ébredsz? Belenézel a homályos, repedt, töredezett tükörbe és egy vadidegen néz vissza rád. Ki vagyok? Hol vagyok? Kiben bízhatok és ki az ellenség? Egy, ami biztos: ki akarok innen jutni. Elég csak egy rossz húzás és mindent elbukunk… de velem bukik a csapatom is. A Szilánkok szabályait tekintve egy könnyű partijáték, témáját tekintve sötét és para horror, ahol a sötétben tapogatunk, csapdák között.

A Szilánkok egy könnyű, de mély kártyajáték, ahol a játékosok a kártyáikat a kezükben kifordítva tartják. Mindenkinek láthatjuk a lapjait, csak a sajátunkat nem. Miközben csapatokba vagyunk osztva (piros és kék), tudjuk, hogy ki melyik csapatba tartozik, csak magunkról nem tudunk semmit. A kezünkben tartjuk a saját életünket, és ha rosszul választunk kiestünk… az egész csapatunkkal együtt.
Kártyaeldobási és -kijátszási kényszerben vagyunk, így a játék folyamatos izgalomban tartja a játékosokat. Ráadásul elképzelhető, hogy van köztünk egy fekete kártyás karakter, akit mint a hímes tojást támogatnunk kell, különben ő nyeri meg helyettünk a játékot karakterkártyájának kijátszásával.
Mit tehetünk a győzelem érdekében? Gyűjtsünk minél több információt a kártyáinkról! Próbáljunk rájönni, hogy kik vagyunk, majd utána összerakni a menekülési tervet, segíteni csapattársainknak kártyáik megismerésében. De megpróbálhatjuk elhitetni jó szándékunkat és blöffel kiejteni ellenfeleinket.
Galéria
(a galéria letöltésoptimalizálás miatt csak oldalfrissítés után jelenik meg)
Erősségek
- kártyajáték: alacsony költségvetés, kevés eszköz, könnyű előkészítés
- magas újrajátszhatóság
- 2 perc alatt elmondható szabályok
- egyedi, szokatlan mechanika
- sötét partijáték borzongató hangulattal

Adatok
Fejlesztő | Szauer István |
Grafika (prototípus) | Szauer István |
Kiadó | – |
Megjelenés | – |
Fejlesztői megjegyzés
A Hanabi egy jól ismert kooperatív játék kifordított kártyákkal és limitált kommunikációval. A Szilánkok egy hasonló koncepciót követ, csapatos verzióban, így az ellenfél kiejtésének lehetőségével a játék taktikaivá, blöffös trükközéssé válik. Nem tudjuk kiben bízhatunk, de kockáztatni sem szabad, rá vagyunk bízva a hatodik érzékünkre. Az ismeretlen kártyák között tapogatás, a sötét téma paranoiddá teszi a játékot.
A játék egy álmatlan éjszaka alatt született meg és az első pillanat óta nem nagyon változott. Magával ragadó hangulatának köszönhetően megannyi erdei iskola, tábor éjszakai, letehetetlen, megunhatatlan szórakoztató eszközévé vált. A kártyák (német cserediákok követelésére, akik látták, hogy a magyar gyerekek milyen jól szórakoznak) német nyelvre is le lettek fordítva. A nürnbergi társasjáték kiállításon egy német cég bekérte a prototípust, majd a pandémia hozadékaként elcsúsztatták a portfólióba emelését. Jelenlegi bizonytalan német állapot miatt ezért újra a portfóliómra került a játék.
Kiadási aspektus
Egyedi mechanika, impulzív hangulat, pillanatok alatt elsajátítható szabályok és a partijáték jellegű rövid játékidő gondoskodik róla, hogy ez az őrület könnyen sikertörténetté válhasson.