A kockahegyen is túl egy családi kalandjáték, amely a Grimm testvérek varázslatos mesevilágába kalauzol bennünket. Piroska, Hófehérke, Csizmás kandúr, Hüvelyk Matyi, Aranyhaj, a brémai muzsikusok és a többi népszerű mesehős bőrébe bújva gyűjtünk kalandpontokat küldetések teljesítésével.

Kalandozásunk során ismerős helyeken járva mesebeli barátokkal találkozunk, legendás varázstárgyakat használunk, sőt a főhőseink egyedi képességeire alapozva tervezhetjük meg utunkat. Menet közben történetkártyák segíthetnek rajtunk új feladatok elé állíthatnak vagy átokkal is sújthatnak minket.
A játék a különleges kockákra épül, melyeket a pályára helyezünk, akár egymás tetejére, ezekkel haladhatunk, vagy akár sarokba szoríthatjuk játékostársunkat. Minden játékosnak 5 darab kockája van, amelyek különleges oldalakkal is rendelkeznek, ezeket használjuk fel minden fordulóban: dobunk velük, és utána egyesével a táblára tesszük, attól függően merre akarunk haladni.
A szabályok egyszerűek és könnyen érthetőek, ezért gyerekekkel is játszható, ugyanakkor a lehetőségek sokszínűsége miatt tapasztaltabb játékosoknak is ajánlott. Lehetőségünk van közösen is megküzdeni a játék nyújtotta kihívásokkal, a szabályban van kooperatív játékmód is.
Végső produktum: https://www.kekjatek.hu/a-kockahegyen-is-tul/
Galéria
(a galéria letöltésoptimalizálás miatt csak oldalfrissítés után jelenik meg)
Erősségek
- egyedi kockatorony-építő mechanika
- sandbox – bármerre kalandozhatsz
- csökkenthető randomfaktor
- egymás korlátozása – saját vérmérséklet szerint állítható
- közkedvelt, ismert, mesés tematika
- könnyen tanulható családi játék

Adatok
Fejlesztő | Szauer István |
Grafika (végső) | Tosin Matteo |
Kiadó | Korona Games |
Megjelenés | 2020 December |
Fejlesztői megjegyzés
A játék első verziója „Magyar népmesék – A kockajáték” téma és munkacímen futott. A fejlesztés célja az volt, hogy a Magyar népmesék társasjáték nevéhez méltó társasjáték jöjjön létre, mely mechanikában nem idegen a Magyar népmesék – A társasjáték kedvelőinek számára, de tud újat mutatni. Végül a kiadó úgy döntött, hogy a külföldi piacot célozza meg a Grimm témára való átültetéssel – levezényelve ezzel egy sikeres Kickstarter kampányt és egy még sikeresebb esseni bemutatkozást.